:

15/04/2016 - 27/11/2016

Bonnefantenmuseum

Avenue Céramique 250
6221 KX Maastricht



Nominations for the Dutch AICA Award 2017

 

: gerlach en koop at the Bonnefantenmuseum, 2016, Maastricht NL
At the invitation of Paula van den Bosch

A year at the Stedelijk: Tino Sehgal, Stedelijk Museum, 2015, Amsterdam NL
(winner, announced October 2017)

Jheronimus Bosch - Visioenen van een genie, Noordbrabants Museum, 2016, 's Hertogenbosch NL

 

Jury: Edo Dijksterhuis, Laura van Grinsven and Joke de Wolf


AICA Nederland
press release (in Dutch)



SCROLL DOWN FOR IMAGES




photo: Les double pieds, Marcel Broodthaers, from the book Marcel Broodthaers in Zuid-Limburg


What you think is the point is not the point at all but only the beginning of the sharpness:
Wat?
What you think is the point is not the point at all but only the beginning of the sharpness:
Mm, misschien een beetje lang, kan het korter?
What you think is the point is not the point at all:
Nog te lang.
(ze beweegt duim en wijsvinger van en naar elkaar)
The beginning of the sharpness:
Iets nog ... wacht, wat als we alleen de dubbele punt nemen ?
: ?
Ja, maar dan zonder vraagteken. Na een dubbele punt volgt altijd een opsomming of een citaat.
Een museumcollectie is een opsomming en omdat we daaruit een keuze maken is het ook een citaat.
Dan heeft de tentoonstelling een punt die je niet kunt zien en een titel uit twee punten die je
niet kunt uitspreken.

/
What you think is the point is not the point at all but only the beginning of the sharpness:
What ?
What you think is the point is not the point at all but only the beginning of the sharpness:
Mm, a bit long. Can you make it shorter?
What you think is the point is not the point at all:
Still too long.
(she moves thumb and index finger together and apart)
The beginning of the sharpness:
Shorter still ... wait, what if we just use the final colon?
: ?
Exactly, but without the question mark. After a colon there’s always an enumeration or a quote.
A museum collection is an enumeration and our selection from it is a quote.
So the exhibition has a point that can’t be seen and a title from two points you can’t pronounce.


Works by:
Dan Asher, Ben Akkerman, Francis Alÿs, Ben d'Armagnac, Chris Beekman, Joseph Beuys, Marcel Broodthaers,
Pieter Brueghel de Jonge, Amédée Cortier, Walter Dahn, René Daniëls, Ad Dekkers, Ji?í George Dokoupil,
Paul Drissen, Eliza Frissen, gerlach en koop, Rodrigo Hernández, Daan van Golden, Douglas Huebler,
Oscar Jespers, Donald Judd, On Kawara, Suchan Kinoshita, Rob van Koningsbruggen, Marijn van Kreij,
Bart van der Leck, Agnes Martin, Rebecca Morris, Bruce Naumann, Jan Schoonhoven, Richard Serra,
Roman Signer, Jan Slothouber en William Graatsma, Société Céramique, Lily van der Stokker, Curdin Tones,
Joëlle Tuerlinckx, Franz West, Willem de Rooij, Haegue Yang



With the kind collaboration of:
Francis Alÿs, William Graatsma, Lily van der Stokker and Joëlle Tuerlinckx

Generous loans from:
Community of Saint-Gilles, William Graatsma, Willem de Rooij and Haegue Yang

And added elements by gerlach en koop.



Preview NRC Handelsblad 14 April 2016 by Lucette ter Borg

Review De Groene Amsterdammer 22 June 2016 by Arjan Reinders

A book to accompany the exhibition is being produced with designers Charles Mazé & Coline Sunier.

It will be published by Roma Publications in 2018.

photo's: Thomas Min